İsim:

Email: *

Mesaj: *

İsim:

Email: *

Mesaj: *

3 Kasım 2014 Pazartesi

Dialogue In The Dark - İstanbul

Karanlıkta Diyalog..

Şükretmeyi öğreneceğiniz, korku, merak, heyecan duyacağınız, değişik bir deneyim yaşayacağınız, mutlaka gitmenizi önereceğim bir sergi..

Afişini uzun süredir görüyordum ancak içeriği hakkında bilgim yoktu, merak da etmemiştim. Yakın bir arkadaşımının paylaşımıyla gerçekten acayip heyecanlanmıştım. Hemen yorumları araştırmaya, detaylı bilgiye ulaşmak için internet sitesini incelemeye başladım ve dün arkadaşlarımla planlayıp gittik.

Giriş yapmadan önce size içeride neler yaşayacağınıza dair minik bir özet geçilip, elinize bastonlar veriliyor, içeriye 10'ar kişilik gruplar halinde giriyorsunuz. Birkaç adım attıktan sonrasını sanırım net anlatamayabilirim, büyük bir korkuyla çıkmak istedim. 10 kişilik gruba görme engelli bir rehber eşlik ediyor ve zifiri karanlık içerisinde onun yönlendirmeleriyle deneyimi yaşamaya başlıyorsunuz. İstanbul'u geziyorsunuz, duyuyorsunuz, dokunuyorsunuz.. Çok da detay vermek istemiyorum, gitmeden önyargılı olmamanız adına ki zaten anlatılacak gibi değil, yaşanılası..

İçeride deneyimlediklerinizle onların yaşamıyla ilgili bir sürü detayı anlıyorsunuz, daha farkında oluyorsunuz neler yaşadıklarının, empati yapabiliyorsunuz, duyarlılığınız artıyor...
İnanın bir süre sonra duruşunuzun bile değiştiğini hissediyorsunuz, onların bakışlarına bürünüyorsunuz..



Rehberimiz Harun'un bahsettiklerinden birkaç cümle paylaşmak isterim ;

- Görme engelli birine ancak onun istediği kadar yardım edin.
- Önce yardımı teklif edin, reddediyorsa ısrarcı olmayın.
- Sakın üzüldüğünüzü belli eder şekilde davranmayın, bazı kişilerde ters etki yaratabiliyormuş.
- Görme engelli olmanın olumlu yanı, tanıştığınız kişilere karşı önyargılı olmuyorsunuz..

En çok ne etkiledi derseniz, 1,5 saatin sonunda bir cafede oturuyorsunuz içerde ve sohbet ediyorsunuz, merak ettiklerinize de yanıt veriyor bu esnada rehberiniz.
Harun doğuştan engelli değil, yetişkin iken kaybetmiş görme duyusunu.. Ve defalarca travma yaşamış, çünkü dönem dönem ve yavaş yavaş kaybetmiş. O kadar özgüvenli, o kadar enerjik ki, hayat dolu. Hatta istediği bölümü okumak istiyor üniversitede, 33 yaşında şu an.
Karanlıkta Diyalog'ta rehberlik yapmaya başladığı zaman ailesi gelmek istememiş, çünkü çocuklarının nasıl bir durum ile karşı karşıya olduğu ile yüzleşmeye cesaretleri yokmuş..

Vakit kaybetmeden bilet alın haydiii..







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder