İsim:

Email: *

Mesaj: *

İsim:

Email: *

Mesaj: *

11 Şubat 2013 Pazartesi

Bal Kabaklı Muhallebi

Doktorumuz gece muhallebisi vermişti bize, Milupa'nın.. Hazır olduğu için çok içime sinerek almamıştım ama denemek de istedim, 7 tahıllı, tok tutar v.s. diye.. Fakat Melis hiç mi hiç sevmedi. Biz de her akşam olmasa da, uyumadan önce, o günkü yemek yeme durumunu da düşünerek, pirinç unu ile muhallebi yapıyoruz arada. Pirinç ununu kuru bir şekilde öncesinde iyice kavurmuştuk, yaparken de su ile yapıyoruz ve içine biraz pekmez katıyoruz. Buna bayılıyor: )

Bir tarif daha duydum ki kısa zamanda deneyeceğim. Sizlerle de paylaşmak istedim. 
Balkabağı bebekler için çok faydalıymış, lifli ve besleyici olması açısından.. Özellikle turuncu sebzeler ( kavun, havuç, şeftali, kayısı vs. ) beta-karoten içerdiğinden tüketmek oldukça önemliymiş. Beta-karoten birçok kanser çeşidinin, damar hastalıklarının önlenmesine yardımcı oluyor.

Balkabağında kabak çekirdeği yağı olduğundan, E vitamini sayesinde önemli bir antioksidan ve zengin bir çinko kaynağı..






Gelelim tarifimize, çok basit..

Bir avuç kabağı küp küp doğruyoruz, içine 5 adet kuru kayısı, biraz çekirdeksiz üzüm, siyah üzüm koyarak hepisini haşlıyoruz ve ceviz de ekleyerek rondodan geçiriyoruuuz.

Sonra umuyorum ki minikler afiyetle tüketiyor: )





1 yorum: