İsim:

Email: *

Mesaj: *

İsim:

Email: *

Mesaj: *

21 Ocak 2013 Pazartesi

1 Yaş Doğum Günü Hikayesi - İpek Ceylan


Betül Ceylan Anlatıyor;

Allahım nasıl geçer koskoca 9 ay … İşte minik mutluluk perisinin varlığını öğrendiğimdeki ilk endişem :)

Allahım nasıl geçer şu 40 gün benim için sanki 40 asır … Dünya tatlısı minik prensesle ilk karşılaşma sonrası iki kişilik ilk endişem:)

Allahım şu 6 ayımızı bir tamamlasak daha bir rahat olurum .. İlk ayların şaşkınlığını atlattıktan ve ek gıdaya başladıktan sonraki telkinlerim..

Allahım 6 ayımızda bitti şükür , hele ilk yaşımızda bitse ama daha upuzun 6 ay var … Yok  yok ben şöyle bir ohh çok rahatım diyemeyeceğim galiba hep hedefle yaşamak üstelik de böylesi kıymetli bir varlıksa büyüyen gelişen gevşemek rahatlamak ne mümkün:)

Derken nihayet gelip çatar ilk yaş günü ..



Bu ne mutluluktur tarifi olmayan yaklaşık 1 yıldır süren macera yerini daha sakin, daha huzurlu birazda anneliğime daha güvenli bir zaman dilimine bırakıyor artık … hem minik prensesin ilk yaşını hem anneliğimin ilk senesini kutlama vakti geldi artık …
Kutlayacağımız ilk doğum günü için aklımda farklı fikirler ve bir o kadar da soru işareti vardı…

İlk karar vermem gereken konu doğum gününü partisinin nerede yapsak acabaydı…   Dışarıda yapma fikri her ne kadar benim açımdan daha konforlu gibi görünse de hem kış ayına denk geldiği hem de bebek için daha rahat olacağından evde yapmayı tercih ettim.
İkinci soruda kimlerin davet edileceği konusu yani yakın aile ile çekirdek bir kutlamamı yoksa ağırlama kapasitenize göre sevdiklerinizden oluşan geniş bir davetli listesi mi? Benim kararım ikinciden yana oldu.

Ardından internetten araştırmalara başladım parti malzemeleri satan bir siteden 1. Yaş günü temalı davetiye, balon, banner, kağıt peçete, tül, kalpli kokteyl kürdanlarından sipariş verdim. Ayrıca Eminönü’nden iyi ki doğdun kapı süsü, davetlilere hatıra olarak vermek için minik fotoğraf çerçevesi  ve kese şeklinde tüllerden aldım.

Partiye bir hafta kala tüm davetlilere davetiyelerini elden ya da facebook üzerinden etkinlik oluşturup digital olarak göndermiştim.
Kızımın ağzından yazdığım davet notu şöyleydi : … /…/ 2011 de saat. 16.00 da 1. Yaş günümü kutluyor olacağım, ben pastamın mumlarını üflüyormuş gibi yapayım sizde beni alkışlayın olur mu? Şeklindeydi :)

Kutlamanın başlama saatini belirlerken kızımın uyku saatlerini düşünerek öğlen uykusundan sonra akşam uykusundan önceye denk getirmeye çalıştım.

Katılan davetlilerin neredeyse tamamı yetişkin olduğundan zaten bebek bu kutlamadan pek bir şey anlamayacak olduğu için belli bir saatten sonrası huzursuzluk demek…

Süslemek için aldığım malzemelerle salonu özellikle masa ve çevresini süsledim, balonları şişirip bir kısmını  astım bir kısmından iki koltuğun arasını balon havuzu haline getirdim (kızım bayıldı buna).

İkramlara gelince davetli sayısı fazla olduğundan açık büfe şekilde sunum yaptım.

Menümüz şöyleydi:

Su böreği (hazır)
Muska böreği
1 şeklindeki makarna salatası (Birseninmutfağında görmüştüm)
American salatası
Zeytinyağlı dolma
Kanepeler
Çiğköfte (hazır)
Fındıklı Kurabiye
Truffle kağıtlarında yaptığım süslü mini kekler
Cezerye
Şeker hamurlu pasta
Şeker hamurlu kurabiyeler 



Biz diş buğdayını da beraber yaptığımız için oda ayrı bir seremoni olarak renk kattı kutlamalarımıza, hediye merasiminde ise tüm davetlilerin hediyelerini aynı anda davetlilerin yanında açmam konusunda çok ısrar edildiği için açmak zorundan kaldım yoksa benim düşünceme göre böyle bir şey çok ayıp üstelik herkesi hediye getirmeye zorlamak gibi bir şey…

Tabi bizde hatıra olması açısından davetlilerimize içinde minik kızımın resmi olan küçük çerçeveler  ve kurabiyelerden hediye ettik.




Akşam olup tüm davetlileri uğurladıktan sonra ki yorgunluğum ise paha biçilemezdi.  Önümüzdeki sene doğum kutlaması için kesin kararımı vererek kesinlikle sadece çekirdek aile ile kutlama yapmaya karar verdim.

Çünkü ilk yaş gününde anne ve bebek çok yoruluyor katılan davetlilerin çoğu yetişkin olduğundan ister istemez oldukça gürültülü, kargaşalı bir ortam oluşuyor. Benim için tecrübe oldu ve ana okuluna başlayıncaya kadar kızım için patırtılı gürültülü yetişkinlere hitap eden böyle bir kutlama yapmayacağım. 

Bu da nacizane benim fikrim .. 




İpek'in Annesi: )
Betül Ceylan
narnicity.blogspot.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder