İsim:

Email: *

Mesaj: *

İsim:

Email: *

Mesaj: *

23 Ocak 2013 Çarşamba

Derya Coşkundeniz ile Röportaj :)

Mavi ile Derin'in annesi..
Nam-ı Diğer "Aşk Doktor"u Mehmet Coşkundeniz'in güzel eşi..
Posta.com.tr Yazarlarından Derya Coşkundeniz'e sorularımı memnuniyetle cevapladığı için teşekkür ediyorum..

İkiz annesi olarak yaşadıklarını keyifle okuyacağınızı umuyorum !


İkiz bebeklere hamile olduğunuzu öğrenince neler hissettiniz ?

Şaşkınlık, korku, sevinç ortaya karışık bir duygu J Ama her şeye rağmen ikiz annesi olmanın çok havalı olduğunu düşündüm bir yandan…

Genelde anne olmadan önce bazı konularla ilgili düşüncelerimizi, anne olduktan sonraki yaşantımızda uygulayamayabiliyoruz, sizin de "aslında hiç öyle değilmiş" dediğiniz konular var mı ?

Yurt dışı seyahatinde gördüğüm üç çocuklu ailelerin rahatlığı karşısında, “Ne var yani ben de alır çocuğumu dünyayı gezerim” demiştim, ikiz bebeklerde durum böyle olamadı maalesef. Bizim seyahatler 4 kişilik çekirdek aileden çıkıyor, yardımcımız olmadan bu zamana kadar uzun seyahatlere gidemedik. Formülünü çözdüğüm an paylaşacağım herkesle.

"Ailenizde ikiz var mı? Hangisi önce doğdu ? Biri erkek olsaymış iyi olurmuş.." gibi sorular ve yorumlar mutlaka geliyordur, bunların sizi bunalttığı oluyor mu:) ?

Mehmet’in halaları ikiz. Saçma sorularla karşılaştım ve biliyorum ki hayatımın sonuna kadar karşılaşacağım. En çok canımı sıkan “AAA mavi gözlü olanın adı Derin, kahverengi gözlü olanın adı Mavi. Keşke değiştirseydiniz, yanlış olmuş isimleri” Bu soru sinir kat sayımı zıplatıyor. Göz rengine göre koymadık ki isimlerini! Derin önce doğdu, karnımda en derindeydi diye önce doğanın adı Derin olsun dedik, Mavi ikinci doğan.

Kızlarınızı nasıl uyutuyorsunuz ?

1 yaşına kadar ayakta sallamak, ana kucağında sallamak, kolumda sallamak gibi türlü çeşit deneyimlerle uyuttuk. Bu biraz tecrübesiz bakıcı yüzünden oldu. Ben zaten acemiyim, zannettim ki beni yönlendirir tuttuğumuz bakıcı ama o benden beter çıktı. Bebeklerimi ayakta sallamaya alıştırdı, 5. ay işine son verdim ama kızlar bu uyutma şekline alışmışlardı bir kere.1 yaşında kızlara  resti çekip yataklarına alıştırdım. 2 gün içinde kendi yataklarında kendi kendilerine uyumaya alıştılar. Hala kendi yataklarında uyurlar.

Hamileliğinizde günlük/blog yazdınız mı ya da psiklojik olarak rahatlamak için yaptığınız şeyler oldu mu ?

Günlük tutmadım ama doğumdan sonra yaşadıklarımı yazmaya başladım. Hala Posta Gazetesinin internet sayfasında yazıyorum. Ben zaten sorunsuz bir hamileydim, çevremde beni hoş tutan çok insan vardı sağ olsunlar. En çok eşim beni sakinleştirirdi, hala da öyledir.

Doğumdan sonraki ilk 40 gününüz nasıl geçti, kimlerin desteğini gördünüz ?

Eşim tüm süreçte beni hep destekledi ve yanımda oldu. O olmasaydı, halimden anlamasaydı ne olurdu bilmiyorum. Benimle birlikte kalkar, kızları besler, beslenenin gazını çıkarır, altını değiştirir, yıkar, uyuturdu. Bu ritüeli hala yapar.  İlk 40 gün çok hassas bir zaman anne için. Ama babaların durumunu da yadsıyamam. O da yeni bir duruma adapte olmaya çalışıyordu.

Hamilelik sürecindeki bakımınızda organik ürünler kullanmaya dikkat ettiniz mi ?

Elbette. Organik pazarlarını takip ederdim. Alışverişlerimi bu pazarlardan yapardım. Yediğim, içtiğim, kullandığım ürünlerin organik olmasına dikkat ettim. Mümkün olduğunca az kozmetik kullandım.

Size "ikiz annesi" olmanın, anne olmaktan farkı var mı ?

İkiz anneleri zordan başlıyor annelik serüvenine. Aynı anda iki bebek emzirmek gibi muhteşem şeyler yapıyorlar. Vicdani boyutu çok daha zor. İki tane olmayan üründen almıyor ikiz anneleri. Banyoda birini daha fazla tutamıyor, diğerine haksızlık olmasın diye. Zor olan kısmı vicdani yükü bana kalırsa. Anne olmaktan farkı yok ikiz anneliğinin. Biz maça, zor rakiplerle çıkıyoruz, hepsi bu J

Her ikisine de anne sevgisini eşit oranda hissettirebildiğinizi düşünüyor musunuz, bunun için özel olarak yaptığınız şeyler var mı ?

Doğdukları günden beri tek derdim bu oldu. Hissettirdiğimi düşünüyorum ama yetemediğimi de düşünüyorum. Büyüdükçe benimle olan ilişkileri pekişti, dertleşebilir duruma geldik. Birebir zaman geçirmek gerek. Her biriyle ayrı zamanlarda kaliteli zaman geçirmektir doğru olan.

İkiz bebeklerin bakımı muhakkak zordur, eşiniz Mehmet Bey'in desteği ne ölçüde ?

Dediğim gibi, ilk günden bu güne kızların tüm bakımını Mehmet’le birlikte yaparız. Bir kere “OF” dediğini duymadım. Ben kızlarla ne yapıyorsam, Mehmet de bugüne kadar hepsini (emzirmek dışında) yaptı J Mama saatlerinde beni uyandırmadan onları alır beslerdi.  Geçenlerde ben uyurken  Pazar kahvaltısı hazırlamışlar bana üçü J

Annelere önerebileceğiniz şeyler?

Babaları oyundan atmayın. Farkında olmadan “sen beceremezsin” sinyalleri gönderdiğimiz doğrudur ama bunu mümkün olduğunca yapmamaya, bebeğin bakımına eşinizi de dahil etmeye çalışın. Çocuk doğduktan sonra kendinizi salmayın, hayattan kopmayın. İlk üç ay eski hayatınıza dönmek için de acele etmeyin.  Emzirmenin tadını çıkarın ve ilk 6 ay mama vermeden emzirebiliyorsanız emzirin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder