İsim:

Email: *

Mesaj: *

İsim:

Email: *

Mesaj: *

26 Aralık 2013 Perşembe

Balık Zehirlenmesi

Melis geçtiğimiz aylarda iki kez balık sebebiyle zehirlendi. Aslında ben her ne kadar balıktan olduğunu düşünmesem de, her ikisi de balık yediği güne denk geldi. Sanırım balıkla birlikte verdiğimiz başka bir gıdayla birleşince böyle bir reaksiyon oluştu..

İlk zehirlenmesi bizim için kabustu, korkmuştuk, ilk kez yaşıyorduk. O gün çok az yemişti balığı, öncesinde de balık yemeyi reddediyordu, bu yüzden çorbasına eklemiştim, bir şekilde yesin diye.. Gece uykusundayken kusmaya başladı, hem de şiddetli bir şekilde. Yüzüstü uyuyordu, korktu, biz ne olduğunu anlayamadan kucaklamaya çalışırken tekrar kusmaya başladı. Tabii ki hemen duşa soktuk uyku sersemi kuzucuğumuzu. Temizledikten sonra yeniden kusmaya başladı, apar topar hastaneye gittik. Direk ne yediğini sordular. Ben de genel durumu anlattım. Balık eskisi gibi yemiyor, ben bir şekilde yediklerine ekliyorum diye. Doktor direk balıktan olmuş dedi, ben ısrarla çok ez yedi diye belirtirken, yediği saat ile kusmaya başladığı saati sordu, tam 4 saat sonra olmuştu ve balık zehirlenmeleri de bu kadar süre sonra gösterirmiş kendini. Hemen serum vermediler, aralıklarla su içirip durumu izlemek istediler. O kadar enerjikti ki, hastanede fır dönerken biz ara ara ve az az su içiriyorduk. Tekrarlamadı, bu yüzden gerek olmadığını söylediler. Eve döndük.

İkincisinde ise, baya uzun bir süre sonra, tekrar denedik ve yine çorbasına eklemiştim. Yine yedikten dört saat sonra kusmaya başladı, bu sefer o kadar şiddetli değildi ama çok zorlandı, uzun sürdü, ağladı, mahvolduk.

Kendi doktorumuza kontrole gittiğimizde durumu paylaştık, o da balıktan olsa en başta olurdu dedi, yani biz ek gıdaya başladığımızda gayet düzenli balık yediriyorduk, hiçbirşey olmamıştı. Bir süre ara verin, balık yağını deneyin dedi. Bize portakallı bir balık yağı verdi. Açıkcası aromalıların çıktığını bilmiyordum. Aldık ama iki ay geçti hala vermedik. Ben cesaret edemedim. Yine aynısı olursa ve Melis bu kadar acı çekerse diye.. Sonuçta ceviz ve omega içeren gıdalar veriyorum. Doktorumuz her ne kadar balık yemesi şart, balık gibi olmaz onlar dese de. Ben aynı fikirde değilim, varsın balık yemeyiversin, tekrar aynı şeyleri yaşatamam. Bir eksiklik olacağını düşünmüyorum. Balık yağı konusunda bu kadar katı düşünmüyorum, sadece cesaretim gelirse vereceğim, tabii ki gündüz saatinde.


Emzirdiğin için, süt ile balık olmaz diyenler var, bu doğru mu bilmiyorum ama doğru ise önceden neden olmadı ki o dönemler daha sık emiyordu sonuçta. Yoğurt da yedirmiyordum, balık yiyeceği gün, ne olur ne olmaz diye. Gayet de taze balıklardı. Balık ile ilgili olsa sanırım hepimiz rahatsız olurduk sonrasında. Ben bile uzaklaştım balıktan..


Bizim için korkutucu, üzücü, çok kötü bir deneyimdi. Dikkat etmemize rağmen bunları yaşadık. Bu yüzden siz de mutlaka, güvenli olmayan yerlerden balık almamaya özen gösterin, dondurulmuş balık alacaksanız, güvenilir markaları tercih edin, çözülmüş olan balığı tekrar dondurmayın. Her ihtimale karşı farklı bir gıda ile karıştırmayın, çorbaya eklemeyin mesela. Ve doğruluğundan çok emin değilim ama yine de aynı gün süt ürünleri vermeyin.

1 yorum:

  1. öncelikle geçmiş olsun. anne sütü ile balık birleşince zararı olmaz diye biliyorum ben.

    YanıtlaSil